Kým doteraz platí, že registračný poplatok klesal s vekom auta a počtom majiteľov, po novom budú zvýhodnení majitelia nových áut, elektromobilov a hybridov. Výška registračného poplatku naďalej závisí od výkonu motora, novinkou je, že sa násobí koeficientom emisnej normy. Výsledná suma nepoteší najmä tých, čo si chcú kúpiť staršie auto.
>> VYPOČÍTAJTE SI VÝŠKU REGISTRAČNÉHO POPLATKU ZA AUTO PODĽA TABUĽKY V GALÉRII <<Poplatok by sa mal zvyšovať už v apríli tohto roka. Nový spôsob výpočtu „potichučky“ odklepli poslanci ešte počas decembrovej schôdze ako pozmeňujúci návrh zákona. Podľa návrhu tak vodiči áut, ktoré majú staršiu technológiu a teda vyššie emisie, budú platiť za prepis viac. Po novom platí, čím novšie auto, tým máte väčšiu zľavu. Keďže zákon prezidentka vrátila, rokovať by mali o ňom už v najbližších dňoch.
Za Škodu Fabiu zaplatíte viac ako za Audinu
Doteraz to v praxi, napríklad s desaťročnou Škodou Fabiou RS, ktorá mala 132 kW, vyzeralo tak, že základná sadzba 700 eur sa vynásobila koeficientom platným pre desať ročné auto - 0,16 a registračný poplatok vyšiel na 112 eur. Od apríla však bude dôležitý súčin výkonu vozidla a ekologického koeficientu vozidla. Základná sadzba 700 eur sa vynásobí koeficientom podľa emisnej normy vozidla. Pri rovnakom vozidle počítame s emisnou normou Euro 5, pri ktorej svieti ekologický koeficient vozidla 0,60. Registračný poplatok sa tak od apríla pri rovnakom modelovom prepočte bude pohybovať vo výške 420 eur, čo je o 308 eur viac.