Jedným z riešení, aby sa podobné nešťastia neopakovali, by bolo ohradenie tratí, najmä v miestach, kde sa predpokladá zvýšený počet ľudí prekračujúcich koľajnice. V skutočnosti je však také niečo nereálne. Znamenalo by to totiž ohradiť tisícky kilometrov tratí, navyše je viac ako isté, že pletivo by nevydržalo dlho a zvedavci by si skôr či neskôr našli miesta, kadiaľ sa dá ku koľajniciam prejsť.

Mestská časť Devínska Nová Vres však chce zabezpečiť aspoň to, aby na tragické miesto 24 hodín denne dozerali kamery.

„Úsek je v spolupráci so železnicami v riešení, pretože v rámci modernizácie trate, by sme radi poskytli takúto súčinnosť železniciam a kontrole takéhoto priestoru,“ povedal pre noviny.sk starosta Devínskej Novej Vsi, Dárius Krajčír.

V rámci modernizácie trate by mali okrem kamier pribudnúť aj pevne bariéry, ktoré by zabránili vstupu do koľajiska. Termín ich výstavby zatiaľ nie je známy. „Úsek trate, kde je plánovaná protihluková stena, ktorá by takou prirodzenou bezpečnostnou bariérou aj pre takéto aktivity, aké by sa na medzinárodnej železničnej trati nemali odohrávať, riešime už dlhší čas,“ dodal pre noviny.sk Dárius Krajčír.

Koľaj nie je ihrisko

Železnice Slovenskej republiky pred prázdninami spustili kampaň Koľaj nie je ihrisko! Vyzývajú v nej k opatrnosti v blízkosti železničnej trate. Upozorňujú, že vlak je obrovský kolos, ktorý môže mať brzdnú dráhu v závislosti od rýchlosti aj viac ako kilometer a následky zrážky s ním bývajú fatálne. Železnice preto prosia aj rodičov, aby informovali svoje deti o nebezpečenstvách, ktoré im hrozia v okolí železničných tratí.

Prečítajte si tiež: