Predškoláci by už mali mať isté zručnosti, no až tretina z nich nevie ani chytiť ceruzku do ruky. „Niektoré deti prídu do škôlky so zlými návykmi a trvá aj celý rok, kým ich naučíme držať ceruzku správne,“potvrdzuje riaditeľka bratislavskej materskej školy na Velehradskej ulici Oľga Ličková s tým, že na to majú triky, ktoré na deti zaberajú.

„Hráme sa napríklad, že ceruzka je lietadielko a musia ju voľne držať na prste a potom jemne priložiť ďalší prst bez tlačenia,“vysvetľuje. Hravé knižky v škôlke oceňujú, ak sú tam tvorivé úlohy. „Niekedy sú medzi jednotlivými deťmi veľké rozdiely a takýto pracovný zošit umožňuje, aby pracovali rôznym tempom a nikto sa nenudí,“ dodáva riaditeľka.

„Pracovné zošity sú koncipované tak, aby s nimi mohli pracovať učitelia v rámci vzdelávania v materskej škole, ale rovnako dobre aj rodičia doma s dieťaťom,“osvetľuje šéfredaktorka vydavateľstva Taktik, z ktorého zošity vzišli. Najlepšie to ide vo dvojici s dospelým.

„Ak by sme dieťa nechali kresliť si samo, tak si síce tiež precvičí grafomotoriku, ale nebude sa rozvíjať tak ako spolu s rodičom alebo učiteľom, ktorý sa s ním o každej úlohe bude rozprávať,“ zdôrazňuje známy pedagóg a psychológ Miron Zelina. Podľa neho môžete pri práci so zošitom napríklad aj rozpoznať talent dieťaťa. „Napríklad 5- až 6-ročné normálne dieťa nenakreslí perspektívu, talentované áno,“dodáva.

Unikátne zošity denníka Plus JEDEN DEŇ sú skvelou pomôckou pre školy aj rodičov.
Unikátne zošity denníka Plus JEDEN DEŇ sú skvelou pomôckou pre školy aj rodičov.
Zdroj: Pavol Bartoněk

Čo by mali vedieť

5- až 6-ročné dieťa by malo vedieť kresliť obrázky, ktoré vyžadujú pohyby dlane, prstov a zápästia. Dôležité je, aby držalo ceruzku správne a na podložku ňou tlačilo primerane.