Známy lekár Igor Bukovský nesúhlasí ani s každodenným pojedaním obrovských dávok vápnika v tabletách. Ženám ohrozeným osteoporózou ponúka sušené slivky. 

„Štúdie preukázali, že 10 až 12 sušených sliviek denne významne zlepšilo ženám kostnú štruktúru oproti tým ženám, ktoré slivky nejedli,“ hovorí lekár.

Toto vás naštartuje do dňa: Rýchle drinky aj do práce

Ideálna je každodenná konzumácia tohto sušeného ovocia, no pomôže aj to, ak si ich dáte 2- či 3-krát do týždňa. 

Odborník na potraviny: Porovnajte si dnešné klobásky s tými spred 40 rokov

Chce to ešte jeden vitamín

Pri boji s rednúcimi kosťami nezabúdajte na fyzickú aktivitu a pobyt na slnku, ktorý vám zabezpečí dostatok vitamínu D. „Málo sa zdôrazňuje, že oveľa dôležitejší ako 400, 800 či tisíc miligramov vápnika je vitamín D. Môžeme do človeka liať vápnika, koľko chcete, ak bude mať málo D vitamínu,“ pripomína Bukovský. 

K bohatým zdrojom vápnika patrí sójový syr tofu, šalát rukola aj sezamová nátierka tahini. „Jeden sendvič s tofu, tahini a rukolou vám dá viac ako polovicu dennej odporúčanej dávky vápnika,“ radí Bukovský. 

Osem superpotravín pre zdravé kosti

1. zelená listová zelenina 
2. zelená vňať – kôpor, petržlen
3. biela fazuľa, sója, tofu
4. sušené slivky
5. orechy a semená (mletý sezam, mandle, slnečnicové i tekvicové semená, pistácie)
6. tvrdé syry
7. tuniak, losos
8. fortifikované potraviny (obohatené o vápnik a vitamíny)