Ak vás však trápi niečo iné, radšej svojmu lekárovi najprv zavolajte. „Všetci lekári sú v práci po celý čas ordinačných hodín. Komunikujú s pacientmi telefonicky, emailami, aby boli čo najviac informovaní. Ak lekár uzná, že daný pacient potrebuje lekárske ošetrenie, tak sa s ním dohodne na presnom čase, keď do ambulancie príde tak, aby nedochádzalo k stretávaniu sa pacientov v ambulanciách,“ vysvetľuje odborníčka.
Lekár sa na pacienta pripraví, vyšetrí ho, vydezinfikuje ambulanciu a až potom môže prijať ďalšieho pacienta. Preventívne prehliadky či očkovanie sa dočasne od pondelka pozastavujú. „Ambulancie pediatrov, všeobecných lekárov a špecialistov sa budú snažiť udržať čo najdlhšiu možnú mieru starostlivosti o všetky ochorenia, ktoré si nevyžadujú hospitalizáciu,“ ubezpečila pediatrička.
Ak trpíte chronickým ochorením a neviete, či je váš stav vážny, kontaktujte svojho lekára po telefóne. „Určite si treba zavolať, lekár podľa toho, aké má pacient problémy, aké lieky berie a ako sa cíti, rozhodne, či treba pacienta vidieť, stačí poradiť po telefóne alebo dokonca volať záchranku,“ priblížila lekárka.