Prechod na prácu z domu, nosenie rúšok aj zatvorené fitká ovplyvnili naše nákupy. Medzi 10 najpredávanejších produktov patrili podľa štatistík Slovenskej aliancie moderného obchodu (SAMO) v potravinárskych predajniach najmä nebalené pečivo, mäso (hlavne bravčové a kuracie), ovocie (najmä banány a citrusové ovocie) a zelenina (najmä zemiaky, paradajky a dyne), mlieko, maslo, cukor, vajcia, minerálne a stolové vody, tabakové výrobky, ako aj pivo a destiláty.

Čo sme však v pandemickom roku 2020 nakupovať prestali? 

1. Dekoratívna kozmetika
Zdroj: MICHAL SMRCOK

Asi najvýraznejšiu zmenu v nákupe výrobkov zaznamenali počas pandémie drogérie. Výrazne narástol predaj toaletného papiera, dezinfekcií rôzneho druhu, mydiel a krémov na ruky, no vďaka prechodu na home office sa výrazne menej nakupovala napríklad dekoratívna kozmetika.