Cvičenie 1. Žalúzia

Toto cvičenie môžete robiť napríklad s kolegom v práci. Obidvaja pritom stojíte. Potrebujete iba tenisovú alebo inú mäkkú loptičku.

Jemný dotyk tenisovou loptičkou, ktorá  postupne  prechádza   po vašej chrbtici zhora nadol  naznačuje smer, odkiaľ k vám môže prísť uvoľnenie.
Jemný dotyk tenisovou loptičkou, ktorá postupne prechádza po vašej chrbtici zhora nadol naznačuje smer, odkiaľ k vám môže prísť uvoľnenie.
Zdroj: Robo Hubač

Obidvaja stojíte a kolega prechádza loptičkou po vašej chrbtici zhora nadol. Vy sa postupne predkláňate, pričom hlava smeruje nadol.

Jemný dotyk tenisovou loptičkou, ktorá  postupne  prechádza   po vašej chrbtici zhora nadol  naznačuje smer, odkiaľ k vám môže prísť uvoľnenie. Vaša hlava pri tom klesá nadol.

Kolega prechádza rukou po vašej chrbtici zhora nadol a vy sa vystierate.  Každý stavec sa postupne vyrovnáva do vzpriamenia. Hlava sa vzpriamuje ako posledná.

Kolega prechádza rukou po vašej chrbtici zhora nadol a vy sa vystierate.
Kolega prechádza rukou po vašej chrbtici zhora nadol a vy sa vystierate.
Zdroj: Robo Hubač

Emočnému telu dodáva tento pohyb  pocit ochrany a bezpečia. Vzpriamenie vám navodí pocit, že máte nohy pevne na zemi ste pripravení čeliť svetu.

Výsledkom cvičenia je zvýšená flexibilta chrbtice.

Počet opakovaní: 3-4 krát, vždy, keď máte čas.

Druhý cvik nájdete na ďalšej strane.