1/21 Za Koenigsegg CCXR Trevita zaplatil slávny boxer Floyd Mayweather 4,8 milióna dolárov Foto: Koenigsegg

2/21 Koenigsegg CCXR Trevita je bomba ešte z roku 2010. Ide o limitovanú sériu, vyrobili sa z neho len tri kusy. jeden z nich patrí bývalému boxerovi Floydovi Mayweatherovi, ktorí sa svojho času pochválil tým, že zaň dal 4,8 milióna dolárov. Maximálku má cez 400 km/h , na stovku zrýchli za menej než 3 sekundy a výkon má cez tisíc koní. Má špeciálny lak, ktorého lesk je zvýšený diamantovým prachom. Foto: Koenigsegg

3/21 Lamborghini Veneno v roku 2013 šokovalo návštevníkov ženevského autosalónu. Nielen expresívnym futuristickým vzhľadom, ale aj cenou 4,5 milióna dolárov. Má špeciálny červený lak, namiešaný len pre tento model a pod kapotou 6,5-litrový osemvalec. Stovku pokorí za menej ako 3 sekundy a maximálku má 355 km/h. Automobilka ním oslávila svoje 50. narodeniny. Foto: Lamborghini

4/21 W Motors Lykan Hypersport sa predstavil na konci roku 2013 v Dubaji. S 3,7-litrovým osemvalcovým 770-koňovým motorom na stovku zrýchli za 2,8 sekundy. Má LED svetlá s diamantovou vrstva, prešívanie niťou pozlátenou pravým zlatom, a každý zo siedmych majiteľov tohto auta za 3,4 milióna doklárov k nemu dostal aj hodinky Cyrus Klepcys, ktoré inak stoja 200-tisíc dolárov. Foto: W Motors

5/21 Bugatti Veyron vôbec nie je lacné auto,v špeciálnej úprave Mansory Vivere sa jeho cena vyšplhá až na 3,4 milióna dolárov. Má výkon 1200 koní a maximálku nad hranicou 400 km/h. Na Mansory ide skutočne o veľmi decentnú úpravu Foto: Mansory

6/21 Ferrari Pininfarina Sergio bol pôvodne len koncept, odvodený od modeluna 458 Spider. Nakoniec sa však predsa len dostal do výroby. Samozrejme v limitovanej edícii 6 kusov a s cenovkou na hranici 3 miliónov dolárov. Všetky boli rezervované ešte skôr, než automobilka vôbec oficiálne oznámila, že sa naozaj vyrobia. Ak sa vám zdá na tomto aute niečo divné, dívate sa správne - chýba mu čelné sklo. To sa však už na produkčné modely dostalo. Foto: Ferraari

7/21 Bugatti Chiron netreba príliš predstavovať - 8-litrový 16-valec s 1 500 koní, maximálka 420 km/h a cena na hranici 2,5 milióna eur totiž hovoria za všetko. Zaujímavé je, že motor má 10 chladičov, cez ktoré za minútu pretečie až 800 litrov kvapaliny, k tomu cez jeho agregát prejde za rovnaký čas až 60-tisíc litrov vzduchu, má 6 koncoviek výfuku (vidno len 4) a pri maximálke je teoreticky schopný vyprázdniť svoju 100-litrovú nádrž za 9 minút. Foto: Bugatti

8/21 Pagani Huayra BC z roku 2016 s cenou 2,6 milióna dolárov je prakticky rovnako drahé, ako Bugatti Chiron. Vyrobí sa z neho len 20 kusov, všetky sa samozrejme predali okamžite. BC v jeho názve je skratkou mena Benny Caiola. takto automobilka vzdala poctu svojmu historicky prvému zákazníkovi. Maximálny výkon má tesne nad hranicou 700 koní, na stovku zrýchli za 3,2 sekundy a maximálku má 370 km/h. Foto: Pagani

9/21 Rovnakú cenu ako Chiron a Pagani Huayra BC, teda približne 2,5 milióna dolárov, má Ferrari F60 America. Už v roku 2015 bolo všetkých 10 kusov, navyše určených len pre USA, beznádejne vypredaných, svojich majiteľov našli dokonca ešte pred oficiálnou premiérou. F60 v jeho názve poukazuje na okrúhly dátum pôsobenia značky na americkom trhu. Jeho predlohou bol model F12. Foto: Ferrari

10/21 Cena Koenigseggu One:1 je približne 2 milióny dolárov. Za jeho výkonom v koňoch a hmotnosťou hľadajte rovnaké číslo: 1 341. S päťlitrovým osemvalcom zrýchli na 400 km/h za 20 sekúnd a jeho maximálna rýchlosť je vraj vyše 450 km/h. Vraj by zvládol aj viac, len pneumatiky Michelin Cup 2 viac nezvládnu. Opäť ide o limitovanú 6-kusovú sériu, odvodenú od modelu Agera R, ktorá bola okamžite vypredaná. Foto: Koenigsegg

11/21 Koenigsegg Regera je na tom cenovo ako model One:1, jeho cena je na hranici 2 miliónov dolárov. Má kombinovaný výkon 1,11 MW, teda nejakých 1 500 koní a na stovku zrýchli za necelé tri sekundy. Taktiež bez problémom zvládne rýchlosť nad hranicou 400 km/h. A špecialita na záver - je to hybrid. Foto: Koenigsegg

12/21

13/21

14/21

15/21

16/21

17/21

18/21

19/21

20/21

21/21