V polovici minulého roku sa Uber spojil s Volvom a rozhodol sa podieľať na vývoji autonómnych áut. Spolupráca v priebehu niekoľkých mesiacov nabrala jasné kontúry a Uber autonómne autá značky Volvo nasadil v USA do reálnej testovacej prevádzky.

Nejaké muchy sa objavili už skôr, no v piatok prišlo v Arizone k prvej vážnej nehode, pri ktorej autonómne Volvo Uberu skončilo prevrátené. Treba povedať, že v tomto prípade nezlyhal systém pre autonómne riadenie, ale šofér fordu, ktorý Volvu nedal prednosť a narazil do neho.

Volvo v tom čase jazdilo v autonómnom móde, v kabíne sa nachádzala cestujúci na oboch predných sedadlách, našťastie sa ani jeden z n ich vážne nezranil. Napriek tomu sa Uber rozhodol okamžite stiahnuť všetky autonómne Volvá z prevádzky.

Je to pre Uber ďalšia nepríjemnosť, ktorej musí čeliť v priebehu krátkeho obdobia. Väčším problém, než nehoda autonómneho Volva je pre Uber škandál zo začiatku marca, spojený s používaním programu Greyball. Ten zhromažďuje údaje o policajtoch a osobách, ktoré s a nejako môžu podieľať na kontrole Uberu, označuje ich, varuje pred nimi vodičov Uberu a samotným úradníkom ukazuje fantómové autá, ktoré v skutočnosti neexistujú.

Temer v rovnakom období sa objavili aj obvinenia niekoľkých vývojárok a inžinierok zo spoločnosti, ktoré tvrdili, že v práci boli sexuálne obťažované a pracovne diskriminované. Susan J. Fowleriová, ktorá na problém ako prvá upozornila, sa nakoniec po nátlaku zo strany nadriadených rozhodla zo spoločnosti sama odísť aj napriek tomu, že jej sťažnosť bola vyhodnotená ako opodstatnená.