Ekologická koncepcia hnacieho ústrojenstva zaujme kombináciou spaľovacieho motora na CNG (compressed natural gas - stlačený zemný plyn) a benzín a dvoch elektromotorov. To umožňuje dosiahnuť mimoriadne nízke hodnoty emisií CO2 - 89 g / km.

Spaľovacím motorom je agregát 1,5 TSI G-TEC, štvorvalec, preplňovaný turbodúchadlom, vyvinutým špeciálne pre spaľovanie stlačeného zemného plynu a benzínu. Pri prevádzke na CNG motor podáva maximálny výkon 96 kW (130 k) a maximálny krútiaci moment 250 Nm. Nádrže na CNG sa nachádzajú pod zadným sedadlom a za zadnou nápravou.

Spaľovací motor roztáča kolesá prednej nápravy, kolesá zadnej nápravy poháňa elektromotor. Ten sa zapína len v prípade potreby - keď je potrebné aktivovať väčšiu silu pri rozjazde (boost-efekt) alebo zlepšiť trakciu napr. mimo spevnených ciest. Kapacita kompaktných akumulátorov pre elektromotor postačí na to, aby štúdia s čisto elektrickým pohonom prešla až dva kilometre.

Vnútorná architektúra štúdie Vision X.
Vnútorná architektúra štúdie Vision X.
Škoda Auto

Vision X je prvým automobilom značky Škoda s pohonom všetkých kolies, ktorý nemá kardanový hriadeľ. Výhody sú jasné: nižšia hmotnosť automaticky znamená nižšiu spotrebu. Elektromotor sa navyše zapája len vtedy, keď je to potrebné.

Takto vyzerá Vision X na skici, v Ženeve ho uvidíme naživo....
Takto vyzerá Vision X na skici, v Ženeve ho uvidíme naživo....
Škoda Auto

Maximálny krútiaci moment elektromotora 70 Nm je k dispozícii hneď od rozjazdu. Celkový dojazd na jedno natankovanie CNG / benzín predstavuje až 650 kilometrov. Systémový výkon oboch pohonných jednotiek umožňuje vozidlu zrýchlenie z 0 na 100 km / h za 9,3 s, maximálna rýchlosť je 200 km/h.