Oficiálnym vysvetlením presunu časti výroby manšieho SUV Karoq do Nemecka je fakt, že auto sa na trhoch uchytilo nad očakávanie dobre a treba urobiť ráznejšie kroky, smerujúce k uspokojeniu dopytu.

Výroba v severonemeckom Osnabrücku by mala začať koncom tohto roku a pokračovať tam bude minimálne celý ďalší rok. Presun má byť iba dočasný a hlavná časť výroby Karoqu zostane naďalej v Českej republike. V Osnabrücku sa už teraz lakujú aj Fabie a čiastočne sa kompletujú, respektíve kompletovali aj niektoré modely značky Porsche.

Škoda je aktuálne prakticky najziskovejšou časťou celého koncernu VW. Pokiaľ ide o prevádzkovú maržu, teda podiel prevádzkového zisku na tržbách, tak prekonala dokonca aj luxusnú divíziu Audi. Jej výhodou je využívanie modulárnych platforiem a lacná pracovná sila.

Tento fakt ale spôsobuje vo vnútri koncernu aj určité napätie, pretože napríklad divízia Volkswagen - a s ňou nepriamo aj celý koncern - bojujú s astronomickými nákladmi, ktoré si vyžiadalo urovnanie emisného škandálu, známeho aj ako Dieselgate. Hovorí sa dokonca aj o tom, že do Nemecka by sa mala kompletne presunúť výroba nového Superbu, vedenie koncernu to však označilo za fámy.