Nové pojazdné laboratórium a zároveň hračka pre tých najbohatších našej planéty – Ferrari FXX-K Evo predstavila automobilka iba včera. Tak ako ostatné autá z programu XX, ktorý Ferrari spustilo v roku 2005, ani nové FXX-K Evo nebude určené pre bežné cesty a jeho domovom (aspoň oficiálnym) sa stanú tie najznámejšie okruhy sveta.

1050 koní a 900 Nm. Vitajte vo svete programu XX
1050 koní a 900 Nm. Vitajte vo svete programu XX
Ferrari

Rovnako ako predchádzajúce modely je určený pre veľmi špecifickú klientelu, ktorí sú ochotní spoločne vyvíjať s mechanikmi Ferrari inovácie pomocou laboratórií na kolesách. Novinkou FXX-K Evo je predovšetkým váha, ktorú bolo Ferrari schopné znížiť aj vďaka novej formy práce s uhlíkovými vláknami.

Druhou kapitolou je aerodynamika vozidla, ktorá zahŕňa tak aktívne prvky, ako aj nové zadné krídlo.

Predný aj zadný nárazník sú takmer kompletne prekopané
Predný aj zadný nárazník sú takmer kompletne prekopané
Ferrari

Pomocou najrôznejších simulácii a práce vo veternom tuneli sa hodnoty FXX-K Evo priblížili k autám súťažiacim v šampionátoch GT3 a GTE na všetkých úrovniach. Od priečneho zrýchlenia v zákrutách cez stabilitu až po vyčerpávajúci zážitok z šoférovania. Prítlak narástol o 23 percent (75 percentný nárast oproti cestnému autu) a pri rýchlosti 200 km/h je to 640 kilogramov, narastajúc až na 830 kg pri maximálnej rýchlosti.

Zadné masívne krídlo je iba jednou z noviniek verzie EVO
Zadné masívne krídlo je iba jednou z noviniek verzie EVO
Ferrari

Veľké zmeny sa udiali aj na podvozku, kde Ferrari hlási až 30 percentné zlepšenie. Nové sú aj prívody vzduchu k brzdám, ktoré sú efektívnejšie vďaka novému tvaru bez nárastu veľkosti, či ovplyvnenia celkového odporu vzduchu vozidla. Tieto a ďalšie zmeny si vyžiadali nové nastavenie podvozka, ktoré zvládne nielen takúto aerodynamiku, ale tiež celkový výkon 1050 koní a krútiaci moment 900 Nm.