Technológia Brain-2-Vehicle (B2V) je založená na tom, že interpretuje signály z mozgu šoféra do riadiacej jednotky, respektíve riadiacich jednotiek s dvomi cieľmi - týmto spôsobom sa systémy pre autonómnu jazdu rýchlejšie „učia“ od šoféra a navyše sa zefektívňuje činnosť bezpečnostných systémov v aute.

Technológia skrátka sľubuje výrazné zníženie reakčného času systémov v aute, čo vedie nielen k vyššej miere bezpečnosti, ale aj k zvýšeniu pôžitku z jazdy. Testovaná bude v koncepte Nissan IMx a v novom Nissane Leaf.

Prepojenie mozgu s autom by mohlo výrazne skrátiť reakčný čas bezpečnostných asistenčných systémov v aute.
Prepojenie mozgu s autom by mohlo výrazne skrátiť reakčný čas bezpečnostných asistenčných systémov v aute.
Nissan

V praxi si to možno predstaviť tak, že na základe signálov z mozgu elektronika v aute dokáže zistiť, kedy sa vodič chce len preradiť z pruhu do pruhu, pričom zabudol na smerovku a v tom prípade automaticky deaktivuje asistent pre jazdu v jazdnom pruhu, takže ten vodiča nebude „nútiť“ zostať v pôvodnom pruhu a navyše auto samo zároveň zapne smerovku.

Pokročilejšie verzie tohto systému by v budúcnosti mohli slúžiť aj na aktiváciu niektorých funkcií - napríklad audia alebo klimatizácie.