Štúdia s názvom Hydrogen, Scaling up prezentuje ucelený a číselne vyjadrený strategický plán nasadenia vodíka v najširšom meradle. Vodík by pri širokom nasadení mohol do roku 2050 saturovať bezmála jednu pätinu celkových svetových energetických potrieb. V porovnaní s dnešnou úrovňou by sa ročné emisie CO2 mohli znížiť cca o 6 gigaton.

Nástupu vodíkových áut bráni nedostatočne rozvinutá infraštruktúra.
Nástupu vodíkových áut bráni nedostatočne rozvinutá infraštruktúra.
Zdroj: Toyota

Podľa odhadu Vodíkového kolégia má vodík dostatočný potenciál na to, aby do roku 2030 slúžil ako palivo pre cca 10 až 15 miliónov osobných a 500 tisíc nákladných automobilov a zároveň našiel mnohé ďalšie uplatnenia v rôznych odvetviach, napr. v priemyselnej výrobe, vo vykurovaní a napájaní budov, vo výrobe elektrickej energie, jej ukladaní atď. Štúdia predpovedá, že do roku 2050 by celkový ročný dopyt po vodíku mohol narásť desaťnásobne

Prvé japonské vodíkové autá - najmä Toyota Mirai a Honda Clarity si už hľadajú cestu do Európy.
Prvé japonské vodíkové autá - najmä Toyota Mirai a Honda Clarity si už hľadajú cestu do Európy.
Zdroj: Toyota

Realizácia v tak širokom meradle si vyžiada nemalé investície – do roku 2030 ide o cca 20 až 25 miliárd dolárov ročne, celkovo asi 280 miliárd dolárov do roku 2030.

Štúdia predpokladá, že pri správnom nastavení regulačného rámca – vrátane dlhodobej koordinácie a podporných programov – by prilákanie investícii na široké presadenie technológie malo byť reálne.

Svet dnes každoročne investuje do energií vyše 1,7 bilióna dolárov vrátane 650 miliárd dolárovdo ropy a plynu, 300 miliárd dolárov do obnoviteľných zdrojov elektriny a viac než 300 miliárd dolárov do automobilového priemyslu.