Štúdia s názvom Hydrogen, Scaling up prezentuje ucelený a číselne vyjadrený strategický plán nasadenia vodíka v najširšom meradle. Vodík by pri širokom nasadení mohol do roku 2050 saturovať bezmála jednu pätinu celkových svetových energetických potrieb. V porovnaní s dnešnou úrovňou by sa ročné emisie CO2 mohli znížiť cca o 6 gigaton.

Nástupu vodíkových áut bráni nedostatočne rozvinutá infraštruktúra.
Nástupu vodíkových áut bráni nedostatočne rozvinutá infraštruktúra.
Toyota

Podľa odhadu Vodíkového kolégia má vodík dostatočný potenciál na to, aby do roku 2030 slúžil ako palivo pre cca 10 až 15 miliónov osobných a 500 tisíc nákladných automobilov a zároveň našiel mnohé ďalšie uplatnenia v rôznych odvetviach, napr. v priemyselnej výrobe, vo vykurovaní a napájaní budov, vo výrobe elektrickej energie, jej ukladaní atď. Štúdia predpovedá, že do roku 2050 by celkový ročný dopyt po vodíku mohol narásť desaťnásobne

Prvé japonské vodíkové autá - najmä Toyota Mirai a Honda Clarity si už hľadajú cestu do Európy.
Prvé japonské vodíkové autá - najmä Toyota Mirai a Honda Clarity si už hľadajú cestu do Európy.
Toyota

Realizácia v tak širokom meradle si vyžiada nemalé investície – do roku 2030 ide o cca 20 až 25 miliárd dolárov ročne, celkovo asi 280 miliárd dolárov do roku 2030.

Štúdia predpokladá, že pri správnom nastavení regulačného rámca – vrátane dlhodobej koordinácie a podporných programov – by prilákanie investícii na široké presadenie technológie malo byť reálne.

Svet dnes každoročne investuje do energií vyše 1,7 bilióna dolárov vrátane 650 miliárd dolárovdo ropy a plynu, 300 miliárd dolárov do obnoviteľných zdrojov elektriny a viac než 300 miliárd dolárov do automobilového priemyslu.