Zaujímavé je, že predošlá generácia Punta z roku 2005 obstála v nárazových testoch veľmi slušne. Odvtedy sa síce zmenila metodika, no výsledok je aj tak úbohý.

Len pre zaujímavosť - 51% za ochranu dospelých je výsledok, ktorý je o 30 percent horší, než je priemer áut v kategórii Supermini, respektíve malých rodinných áut pre rok 2017, kam patrí aj Punto.

Problémom Punta bolo hlavne to, že nemal žiaden z hodnotených asistenčných systémov.
Problémom Punta bolo hlavne to, že nemal žiaden z hodnotených asistenčných systémov.
Euro NCAP

Testom sa podrobil 5-dverový hatchback Punto 1.2 6v 65 CV E4 5p Easy s pohotovostnou hmotnosťou 1030 kg. Auto malo len základnú bezpečnostnú výbavu, skladajúcu sa z predných airbagov, pásov s predpínačom a obmedzovačom a systémom Isofix prep upevnenie detskej sedačky vzadu. V aute taktiež nebol inštalovaný žiaden z testovaných asistenčných systémov.

Najnovšie hodnotenia áut v testoch Euro NCAP.
Najnovšie hodnotenia áut v testoch Euro NCAP.
Euro NCAP

Výsledok testov možno zhrnúť jednoducho - auto poskytuje posádke veľmi slabú ochranu najmä vzadu a slabá je aj ochrana chodcov.

Technicky by sa však auto napriek slabším výsledkom dopracovalo v celkovom hodnotení aspoň k dvom hviezdam, no pravidlá testovania sú také, že ani v jednej kategórii nesmie úplne prepadnúť. A to sa práve Puntu stalo - za bezpečnostné systémy dostalo nula hviezdičiek, tým pádom sa aj celkové hodnotenie auta dostalo na nulu.