Zväz automobilového priemyslu (ZAP) SR zaznamenal v marci tohto roka registrácie 8 550 nových osobných automobilov, čo predstavuje oproti minulému roku, kedy sa v treťom mesiaci zaregistrovalo 9 038 nových osobných vozidiel, pokles o 5,40 %.

Ako informoval zväz, v kategórii osobných áut si udržala prvé miesto značka Škoda s podielom 17,70 %, pred značkami Hyundai (9,29 %) a Volkswagen (8,29 %).

V kategórii malých úžitkových automobilov (kategória N1) sa v marci zaregistrovalo 726 vozidiel, čo oproti rovnakému mesiacu minulého roka predstavuje nárast 0,69 %. Medzi malými úžitkovými automobilmi zostala na prvej pozícii značka Fiat s podielom 25,34 %, nasledujú Peugeot s 15,84 % a Opel s 13,91 %.

Známe sú už aj kvartálne štatistiky, teda súhrnné predaje za prvé tri mesiace. Podľa údajov Zväzu automobilového priemyslu sa celkovo na Slovensku predalo za prvé tri mesiace vyše 24-tisíc osobných áut (kategória M1). Najúspešnejšími značkami za obdobie od januára do marca boli Škoda, Volkswagen, Hyundai a Kia. Medzi piatimi najpredávanejšími modelimi sú Škoda Fabia (1 403 kusov), Škoda Octavia (1 327 kusov), Škoda Rapid (841 kusov), Kia cee'd (751 kusov) a Hyundai i30 (629 kusov)

Najobľúbenejším palivo je už od minulého roku benzín. V marci sa napríklad pre benzínové autá rozhodli takmer dve tretiny kupcov, približne tretina si vybrala nové auto s naftovým motorom.

O alternatívne pohony je stále minimálny záujem, najpopulárnejším z nich je benzínový hybrid. V marci sa takýchto automobilov predalo 137, čo značí trhový podiel 1,6 percenta. S elektromobilmi to tiež nevyzerá slávne, v uplynulom mesiaci sa ich predali necelé tri desiatky, čo je trhový podiel 0,34 percenta.