Ide už v poradí o siedmu generáciu tohto luxusného 4,9-metr dlhého sedanu, ktorá je však zároveň aj úplnou novinkou, minimálne pre nás. Do západnej a strednej Európy sa totiž tento model dostáva po prvýkrát. Presnejšie dostane sa – na našom trhu ho možno očakávať v priebehu decembra tohto roku a nahradí známy model GS.

Je výrazne podobný luxusnej limuzíne a vlajkovej lodi s označením LS – a niet sa čo čudovať. Lexus totiž dúfa, že práve tento model sa spomedzi jeho portfólia sedanov stane v Európe dominantným a výrazne skomplikuje život najmä nemeckým prémiovým konkurentom.

Je postavený na úplne novej platforme GA-K (Global Architecture – K), vďaka čomu sa podstatne zväčšili jeho rozmery a predovšetkým vnútorný priestor. A konštruktéri sľubujú aj výrazne športovejšie jazdné vlastnosti.

Model ES prichádza do Európy po prvýkrát, uviedol ho šéfdizajnér Yasuo Kajino.
Model ES prichádza do Európy po prvýkrát, uviedol ho šéfdizajnér Yasuo Kajino.
Martin Domček

Dizajn je podstatne dynamickejší s nápadnou striebornou vretenovitou prednou maskou, ktorá možno trochu pripomína presýpacie hodiny. Vo verzii F Sport, ktorá sa v tomto modelovom rade objavuje po prvýkrát, je dokonca čierna. Športová verzia sa tentokrát bude od ostatných odlišovať oveľa výraznejšie – týka sa to nielen dizajnu, ale aj aj spracovania interiéru a technológií, vrátane adaptívneho zavesenia kolies. Auto príde na trh v štyroch verziách - ES 200, ES 250 a ES 350 (zážihový šesťvalec), ktoré doplní hybrid ES 300h.

Prístrojová doska je orientovaná na vodiča.
Prístrojová doska je orientovaná na vodiča.
Martin Domček

Ten je vybavený novou, 4. generáciou hybridného pohonu s vlastným dobíjaním. Využíva kombináciu 2,5-litrového štvorvalcového zážihového motora pracujúceho v Atkinsonovom cykle a kompaktného elektromotoru. Celkový výkon systému je 218 koní (160 kW) a kombinovaná spotreba paliva sa začína už na hranici 4,7 l/100 km.

Interiér je luxusný, prístrojová doska je výrazne orientovaná na vodiča, nechýba head-up displej, digitálny kokpit, typický dotykový touchpad Remote Touch, hlasové ovládanie a navigácia na veľkom 12,3-palcovom displeji. V aute je aj komplexný bezpečnostný systém Lexus Safety System +, dokonca už v základe, ktorý zahŕňa napríklad aj dennú detekciu cyklistov.