Koncept Lexus LF‑1 Limitless má európsku výstavnú premiéru práve v týchto dňoch v Ženeve.

Prvým krokom sú správne proporcie. Predĺžená vzdialenosť medzi prednou nápravou a A-stĺpikom dodáva konceptu Lexus LF‑1 atletický profil, ktorý pripomína skôr klasické automobily typu grand tourer ako karosériu typu kombi. Auto je dlhé 5 metrov, široké takmer presne 2 metre a rázvor má 2 974 mm. Príliš ho nerozširujú ani spätné zrkadlá, pretože ich nahrádzajú malé kamery.

Auto je dlhé takmer presne 5 metrov.
Auto je dlhé takmer presne 5 metrov.
Lexus

Luxusný charakter konceptu LF‑1 umocňujú inovatívne technológie. Prvou z nich je režim Chauffeur, ktorý umožňuje jazdu bez pomoci rúk s využitím elektronicky ovládaného riadenia, brzdenia, akcelerácie, svetiel a smeroviek vozidla.

Súčasťou výbavy je aj štvorrozmerný navigačný systém, ktorý v porovnaní s tradičnými systémami pridáva reálny čas. Predvída potreby vodiča a cestujúcich na základe priebehu cesty, ako aj dopravnú situáciu a podmienky na cestách v rámci naplánovanej trasy. Odporúča tiež zastávky na natankovanie paliva, prestávky na oddych a reštaurácie a dokáže dokonca ponúknuť aj rezerváciu hotela. Navigačné pokyny a informácie o trase sa zobrazujú na palubnom monitore, obrazovkách zábavného systému pre zadné sedadlá alebo na bezdrôtovo pripojených tabletoch a smartfónoch.

Dotykový displej je zaujímavo zakomponovaný priamo do stredovej opierky.
Dotykový displej je zaujímavo zakomponovaný priamo do stredovej opierky.
Lexus

Do kožou potiahnutej stredovej konzoly je navyše vsadený dotykový panel, ktorý podporuje zadávanie údajov s využitím funkcie rozpoznávania znakov. Stredová konzola pri zadných sedadlách obsahuje ďalší hmatový ovládač, pomocou ktorého si cestujúci môžu vybrať vlastné nastavenia systémov komfortu a zábavy.

Zaujímavým doplnkom sú miniatúrne svetlá LED, ktoré cez perforácie v drevenom obložení dverí vyžarujú do kabíny nepriame a nerušivé svetlo najrôznejších farieb.