Touareg patrí k najúspešnejším luxusným SUV, doteraz sa z predošlých generácií vyrobilo v bratislavskom závode takmer milión kusov. Aj preto bola nová generácia očakávaná s veľkou netrpezlivosťou. A aká vlastne je?

Na prvý pohľad vyzerá skvele, to najdôležitejšie sa však skrýva pod kapotou. V Európe sa začne predávať s dvomi inovovanými dieslovými šesťvalcami s výkonom 170 kW (231 koní) a 210 kW (286 koní). Po nich na mnohé európske trhy príde aj benzínový 6-valec (250 kW/340 koní) a osemvalec s výkonom 310 kW, resp. 421 koní. O tom, či sa v Európe dočkáme aj hybridu, ešte nie je rozhodnuté, v Číne však bude dostupný. Všetky motory sa budú kombinovať s 8-stupňovým automatom.

12-palcový digitálny kokpit a 15-palcový displej úplne nového prémiového infotainmentu vyzerajú vynikajúco.
12-palcový digitálny kokpit a 15-palcový displej úplne nového prémiového infotainmentu vyzerajú vynikajúco.
VW

Svetovú premiéru má nielen samotný Touareg, ale aj nový, plne digitálny kokpit s 12-palcovým displejom a luxusný infotainment Discover Premium s 15-palcovým displejom. Vo výbave nebude chýbať ani pokročilý systém nočného videnia, auto bude schopné čiastočne autonómnej jazdy a nebudú chýbať ani nové LED matrix svetlá IQ.Light.

Aj napriek miernemu nárastu rozmerov – len pre zaujímavosť, objem kufra vzrástol z pôvodných 697 na 810 litrov – sa hmotnosť auta podarilo znížiť o 106 kg. Je to možné napríklad z dôvodu použitia hliníka pri výrobe niektorých dielov v novej modernejšej karosárni. Práve tam sa spájajú karosérie z rôznych materiálov, ako napr. ocele, vysokopevnostnej ocele a hliníkového plechu, odliatkov a profilov.

Vzadu sú taktiež LED svetlá, navyše s dynamickými smerovkami.
Vzadu sú taktiež LED svetlá, navyše s dynamickými smerovkami.
Martin Domok

O nadštandardný jazdný komfort sa bude starať vzduchové odpruženie, riadená náprava, adaptívne tlmiče anovinka - elektromechanicky nastaviteľné stabilizátory (eAWS). Takmer 40 percent majiteľov využíva Touareg aj na ťahanie prívesov, preto nový Touareh zvládne ťahanie brzdeného prívesu s hmotnosťou až 3,5 tony.

Aj vďaka nábehu výroby nového Touaregu a ďalších SUV - bratislavský závod totiž čaká ďalšia veľká výzva – nábeh výroby luxusného Audi Q8, nájdu vo Volkswagen Slovakia prácu ďalšie stovky zamestnancov, momentálne ich závod stále hľadá viac ako 500.

Oficiálna cena auta pre slovenský trh bude zverejnená koncom apríla, prvé kusy prídu na náš trh pravdepodobne v júni.