Vozidlo s interným typovým označením 968 bolo pôvodne určené na okruhy vytrvalostných pretekov. Jeho vývoj Škoda odštartovala na jar 1956. Najprv vznikli dve otvorené vozidlá, na ktoré v roku 1959 nadviazali dve kupé.

Tento raritný automobil poháňa vpredu pozdĺžne uložený radový štvorvalec s dvoma vačkovými hriadeľmi v hlave valcov. So zdvihovým objemom 1089 cm3 dosahuje výkon 92 koní pri 7700 otáčkach/min. Otáčkové maximum leží na hranici 8500/min.

V dobe svojho vzniku oslnil špičkovým litrovým výkonom 85 k/l. Pôvodne spaľoval vysokooktánový letecký benzín, prúdiaci do dvoch karburátorov československej značky Jikov, neskôr nahradenými talianskymi karburátormi WEBER.

Pozdĺžne uložený radový štvorvalec so zdvihovým objemom 1089 cm3 dosahuje max. výkon 92 koní pri 7700 otáčkach/min.
Pozdĺžne uložený radový štvorvalec so zdvihovým objemom 1089 cm3 dosahuje max. výkon 92 koní pri 7700 otáčkach/min.
Škoda

Pretekársky automobil s rázvorom 2200 mm, vonkajšími rozmermi 3880 x 1430 x 964 mm a s karosériou z veľmi ľahkého sklolaminátu, váži iba 550 kg, vďaka čomu vyniká zrýchlením a maximálnou rýchlosťou 190 až 200 km/h, v závislosti od zvoleného stáleho prevodu. Prvý variant zaujal aj dvojicou výklopných hlavných svetlometov, ktoré však boli nahradené pre preteky praktickejším riešením so zabudovanými fixnými svetlometmi s aerodynamickými krytmi z organického skla.

Základ špeciálu 1100 OHC tvorí priestorový rám zvarený z tenkostenných oceľových rúrok. K vynikajúcim jazdným vlastnostiam prispieva takmer ideálne rozloženie hmotnosti na nápravy – vo vozidle s vodičom s hmotnosťou 75 kg v pomere 49,7: 50,3 % v prospech poháňanej zadnej nápravy.

Najprv vznikli dve otvorené vozidlá, na ktoré v roku 1959 nadviazali dve kupé.
Najprv vznikli dve otvorené vozidlá, na ktoré v roku 1959 nadviazali dve kupé.
Škoda

Spojka, päťstupňová prevodovka aj rozvodovka boli sústredené vzadu a tvorili jediný montážny celok. Významnú úlohu hrá tiež nezávislé zavesenie kolies, vpredu sa uplatnila lichobežníková náprava, vzadu vlečené trojuholníkové závesy so šikmou osou kývania. Presné a strmé riadenie sa ovláda prostredníctvom trojramenného volantu, ktorý je pre ľahšie nastupovanie odnímateľný. Koncom 50. rokov patrilo k progresívnym prvkom tiež odpruženie drôtových 15-palcových kolies skrutnými tyčami.

Verejnú premiéru a zároveň prvé víťazstvo si automobil Škoda 1100 OHC, riadený jazdcom továrenského pretekárskeho tímu Miroslavom Fouskom,

Prvévíťazstvo si auto pripísalo v júni 1958 na mestskom okruhu v Mladej Boleslavi
Prvévíťazstvo si auto pripísalo v júni 1958 na mestskom okruhu v Mladej Boleslavi
Škoda

. Vzhľadom na neľahkú politickú situáciu na prelome 50. a 60. rokov minulého storočia sa však účasť pretekárskeho auta z Mladej Boleslavi obmedzila na súťaže v socialistických krajinách.

Po dvojici otvorených vozidiel s laminátovou karosériou, vyrobenej na konci roka 1957, nasledovali v roku 1959 dva uzavreté automobily 1100 OHC Coupé s karosériou z hliníkových plechov. Pri rozmernejšom kupé sa podarilo dosiahnuť veľmi nízku hmotnosť 618 kg a zachovať vysokú rýchlosť. Obidve kupé boli neskôr zničené pri haváriách v civilnej premávke.

Zachovali sa oba otvorené automobily, kupé boli pri kolíziách zničené, na obnovení jedného z nich sa však intenzívne pracuje.
Zachovali sa oba otvorené automobily, kupé boli pri kolíziách zničené, na obnovení jedného z nich sa však intenzívne pracuje.
Škoda

Odborníci reštaurátorských dielní Škoda Múzea ale v súčasnej dobe intenzívne pripravujú znovuzrodenie Škoda1100 OHC Coupé na základe dochovaného podvozku a agregátu jedného z nich.

Zachovali sa však oba otvorené automobily. Jeden je vystavený v hlavnej expozícii Škoda Múzea druhý je majetkom oficiálneho zastúpenia ŠKODA v Spojenom kráľovstve a slúži predovšetkým na propagáciu mladoboleslavskej značky na britských ostrovoch.