NSU Kettenkrad bola jednou z najdivnejších motoriek, aké kedy vznikli. Vpredu je klasické motocyklové koleso ovládané štandardnými riadidlami, avšak vzadu sú po oboch stranách pásy, aké poznáme z tankov alebo transportérov.

A na čo takéto monštrum vlastne slúžilo? Vďaka kompaktným rozmerom bol NSU Kettenkrad použiteľný prakticky kdekoľvek - od bežných ciest až po náročný terén. Jeho úlohou bolo ťahať najmä ľahké protitankové delá, mínomety, dopravovať muníciu a pokladať káble. Navyše to bolo jediné pásové vozidlo, ktoré bolo dostatočne malé na to, aby sa dalo prepravovať lietadlom Junkers Ju 52, ktoré bolo v nemeckej armáde pomerne rozšírené.

Táto „motorka“ sa vyznačovala mimoriadnou spoľahlivosťou a odolnosťou, takže bez problému znášala extrémnu ruskú zimu, rovnako ako vysoké púštne teploty.

Pokiaľ ide o techniku, Kettenrad využíval vodou chladený motor s objemom 1,48 litra, ktorý sa pôvodne montoval do Oplu Olympia. S ním dokázal na pevnom povrchu vyvinúť maximálnu rýchlosť vyše 80 km/h, svojho času išlo o bezkonkurenčne najrýchlejší pásový stroj na svete. Na zatáčanie bolo možné nielen klasicky natočiť predné koleso, ale dalo sa to aj ako na tankoch - úplne sa zablokovali pásy na jedenej strane.

Dokopy sa vyrobilo len 8 000 týchto strojov - pre porovnanie, vojenských jeepov sa počas druhej svetovej vojny vyrobilo 600 000.

História stroja, ktorý ide do aukcie nie je známa, rekonštruovaný ho predáva majiteľ, pochádzajúci z Belgicka. Vyrobený bol v roku 1944 a s veľkou mierou pravdepodobnosti sa používal aj po vojne v lesnom hospodárstve. Podľa predošlých aukcií by sa jej konečná cena mohla pohybovať niekde okolo hranice 90-tisíc eur. To sa dozvieme až po skončení aukcie 19. marca.