V uplynulom roku sa u našich západných susedov zaregistrovalo 271 595 nových osobných áut (medziročný nárast o 4,58%), 19 398 ľahkých úžitkových áut, 16 045 motoriek, 10 008 nákladných áut a 804 autobusov.

Najpopulárnejšou značkou zostáva Škoda (30.97 % trhový podiel), za ňou nasleduje VW (9,91%), Hyundai (7,88%), Ford (6,12%), a Dacia (5,33%). Ostatné značky skončili pod 5-percentnou hranicou.

Pokiaľ ide o segmenty, najväčší záujem bol o vozidlá SUV a terénne autá (trhový podiel 24,30 %), na druhom mieste bola nižšia stredná trieda (20.77 %), na treťom malé autá (17,58 %), potom stredná trieda (14,18 %) a na piatom mieste boli vozidlá MPV (13,85 %). Všetky ostatné triedy skončili pod 10-percentnou hranicou.

Podľa typu karosérie boli najpredávanejšie kombíky (26,8 %) za nimi nasledujú SUV (24,29 %) a na treťom hatchbacky a liftbacky (16,85%).

Podľa paliva Česi preferovali benzínové autá (58,46%), potom naftové (37,79 %), na treťom mieste boli CNG (1,06 %), na štvrtom hybridy (1,04 %), na piatom LPG (0,44 %) a na šiestom elektromobily (0,11 %).

A napokon farby - najobľúbenejšou farbou je biela (29.51 %), na druhom mieste je šedá (22,77 %), tretia je modrá (13,82 %), štvrtá červená (11,56 %) a až piata je čierna (10,46%). Ostatné farby skončili pod 10-percentnou hranicou.