Tip redakcii
Letecká tragédia v Hejciach opäť ožíva: Dozvieme sa konečne, čo sa naozaj stalo?
Tip redakcii Diskusia ()
Tip redakcii
meghan, harry, sobáš
Šarm
Nadávajúca nevesta: Úškrny snúbencov a nadávka Meghan po obrade. Kráľovská svadba ani zďaleka nebola podľa protokolu
Peter Sagan.
Sagan prezradil veci, ktoré ste o ňom netušili: Prehovoril o rodine aj odhalil VEĽKÉ GUMENÉ TAJOMSTVO!
Emily Ratajkowski.
FOTO Najsexi modelka mieri do formule: Jej pornozábery obdivuje celý svet, kamerám ukázala nahý rozkrok!
Sviečky a kvety na pamiatku zavraždeného investigatívneho novinára Jána Kuciaka a jeho snúbenice Martiny.
Krimi
Nahnevaná mama popravenej Martiny Kušnírovej (†27): Prečo tieto FAKTY okolo VRAŽDY stále nesedia?!
Slováci sú nepoučiteľní a pri ceste cez koľajnice stále riskujú.
Krimi
MŔTVY tréner Malatinský: Koľajnice sa stali osudnými aj iným! Čo je za tým?
Suverénna a prirodzená. Taká je novopečená vojvodkyňa zo Sussexu.
Rady a tipy
ÚPLNE BEZ HANBY Suverénna Meghan (36): Celému svetu hrdo ukázala všetky svoje nedostatky!
Vinczeovci sa paradoxne bližšie spoznali na Sajfovej svadbe.
Šoubiznis
Definitívny KONIEC veľkého kamarátstva Adely Vinczeovej a Sajfu: Moderátorka nám povedala, kto ich rozdelil!
Kramárove dievčatá si opäť užívajú exotiku.
Šoubiznis
Nečakaný krok Kramárovej ženy a dcéry: Odchod zo Slovenska!
Novomanželom to spolu veľmi pristalo.
Šoubiznis
PRVÉ FOTO Kráľovský debut vojvodkyne zo Sussexu: Krásna Meghan žiarila šťastím!

Letecká tragédia v Hejciach opäť ožíva: Dozvieme sa konečne, čo sa naozaj stalo?

Vojenský špeciál AN-24 havaroval 19. januára 2006 pri severomaďarskej obci Hejce. Išlo o najväčšiu tragédiu v histórii slovenského letectva.

Odtajnenie resp. zrušenie utajenia spisu k nehode vojenského lietadla AN – 24 z januára 2006 je významné z hľadiska rozptýlenia akýchkoľvek pochybností o správnosti, úplnosti a zákonnosti objasnenia leteckej nehody príslušnými štátnymi orgánmi, myslí si to generálny prokurátor Jaromír Čižnár.

Napísal to aj v liste ministrovi obrany Petrovi Gajdošovi. Ten sa totiž na neho obrátil so žiadosťou o poskytnutie doplňujúceho stanoviska Generálnej prokuratúry SR.

Čižnár už v januári Gajdošovi napísal, že "v súvislosti s návrhom na odtajnenie utajovanej časti vyšetrovacieho spisu Vám odporúčam ako pôvodcovi utajenia zvážiť dôvodnosť ďalšej potreby ochrany informácie v určenom stupni utajenia a zrušenie stupňa utajenia - vyhradené." Agentúru SITA o tom informovala hovorkyňa generálnej prokuratúry Andrea Predajňová.

Hovorkyňa ministerstva obrany Danka Capáková vysvetlila, že rezort požiadal generálnu prokuratúru o jednoznačné zaujatie stanoviska k prípadnému odtajneniu časti vyšetrovacieho spisu, týkajúceho sa nehody vojenského lietadla, ku ktorej došlo v Hejciach v roku 2006.

"Na základe stanoviska generálnej prokuratúry ministerstvo obrany preskúma dôvodnosť ďalšieho utajenia vyšetrovacej správy z pohľadu, či je v záujme Slovenskej republiky predmetné informácie ďalej utajovať a následne rozhodne o ponechaní, zrušení, prípadne o zmene stupňa utajenia správy o vyšetrení," uviedla Capáková.

Predajňová v tejto súvislosti zdôraznila, že z osobného listu ministra obrany nevyplývajú dôvody, pre ktoré má trvať utajenie tejto písomnosti. Generálny prokurátor pripomenul, že minister obrany má výlučnú právomoc ako pôvodca utajovanej skutočnosti rozhodnúť o trvaní utajenia uvedenej písomnosti.

Čižnár požiadal ministra obrany o odtajnenie spisu v prípade nehody pri Hejciach už v januárovom liste. V liste ministrovi Gajdošovi pripomenul a vysvetlil, že po opakovanom preskúmaní dospeli k záveru, že rozhodnutie vo veci bolo vydané v súlade so zákonom, a preto nevidí dôvod, aby neboli príslušné časti spisu odtajnené, čím by sa predišlo rôznym špekuláciám a spochybňovaniu vydaného rozhodnutia.

Vojenský špeciál AN-24 havaroval 19. januára 2006 po náraze do kopca pri severomaďarskej obci Hejce. Na palube bolo 43 ľudí vracajúcich sa z misie KFOR z Kosova. Prežil jeden vojak Martin Farkaš. Išlo o najväčšiu tragédiu v histórii slovenského letectva. Keďže chýbajú objektívne dôkazy, nemohla byť príčina nehody jednoznačne potvrdená.