Vaječná kríza: Za to, že nemáme vajcia môže štát aj pažravé reťazce
Plus JEDEN DEŇ
Vaječná kríza: Za to, že nemáme vajcia môže štát aj pažravé reťazce
Príplatky za nočnú a víkendovú prácu majú vážne trhliny: Tisíce ľudí nedostanú nič. Ste medzi nimi?
Plus JEDEN DEŇ
Príplatky za nočnú a víkendovú prácu majú vážne trhliny: Tisíce ľudí nedostanú nič. Ste medzi nimi?
Platy pôjdu hore! POZRITE SA, kto z vás si od nového roka prilepší!
Plus JEDEN DEŇ
Platy pôjdu hore! POZRITE SA, kto z vás si od nového roka prilepší!
Manželka známeho slovenského milionára asi nevie, čo od dobroty. Pozrite sa, čo vyviedla svojej dcére!
Plus JEDEN DEŇ
Manželka známeho slovenského milionára asi nevie, čo od dobroty. Pozrite sa, čo vyviedla svojej dcére!
Najlepšie sa obliekajúca tenistka sveta? Hráčky vyniesli Cibulkovú do nebies!
Plus JEDEN DEŇ
Najlepšie sa obliekajúca tenistka sveta? Hráčky vyniesli Cibulkovú do nebies!
Je rozhodnuté! Trápenie Marianny Ďurianovej sa končí: Blondínka sa definitívne vracia na televízne obrazovky!
Plus JEDEN DEŇ
Je rozhodnuté! Trápenie Marianny Ďurianovej sa končí: Blondínka sa definitívne vracia na televízne obrazovky!
Tajný život Rezešovej exmilenky: Čo dnes robí hlásateľka, ktorá sa preslávila nemanželskou dcérou s ministrom?
Plus JEDEN DEŇ
Tajný život Rezešovej exmilenky: Čo dnes robí hlásateľka, ktorá sa preslávila nemanželskou dcérou s ministrom?
Železné manželstvo kráľovnej Alžbety II. je lož? Princa Philipa celé desaťročia podozrievali zo záletov!
Plus JEDEN DEŇ
Železné manželstvo kráľovnej Alžbety II. je lož? Princa Philipa celé desaťročia podozrievali zo záletov!
MÓDNA POLÍCIA z odovzdávania cien AMA 2017: Blonďavá Selena, očarujúca akrobatka Pink a zmyslov zbavená spevácka legenda!
Plus JEDEN DEŇ
MÓDNA POLÍCIA z odovzdávania cien AMA 2017: Blonďavá Selena, očarujúca akrobatka Pink a zmyslov zbavená spevácka legenda!

Zhotoviteľ: Takto je to s kvalitou opravenej vozovky na Moste SNP!

Spoločnosť Swietelsky-Slovakia reaguje na kritiku, ktorá sa v médiach objavila v súvislosti s rekonštrukciou Mostu SNP v Bratislave.

Odborníci a ani vodiči nie sú príliš nadšení z kvality opravy vozovky na Moste SNP...
Odborníci a ani vodiči nie sú príliš nadšení z kvality opravy vozovky na Moste SNP...
Foto: Matej Kalina

Spoločnosť Swietelsky-Slovakia sa rozhodla reagovať ma medializované spochybnenia kvality opravu bratislavského Mosu SNP. Výhrady od odborníkov smerovali najmä k tomu, že použitá technológia a asfaltová zmes neúmerne zvýšia celkovú hmotnosť mostu, verejnosť sa zas sťažuje, že vozovka je po oprave nerovná.

Ako to teda podľa spoločnosti Swietelsky-Slovakia v skutočnosti je? Pokiaľ ide o hrúbku vozovky a tým pádom aj celkovú hmotnosť mostu, tak na moste je vraj rovnaké množstvo asfaltu, aké bolo aj pred opravou: „…Vozovka je uložená na mostovke, ktorá je v pozdĺžnom smere vytvorená do oblúka a v priečnom smere má jednostranný sklon smerom ku stredu mosta.

Nový povrch je o niečo drsnejší a tvrdší, čo je však vec použitej technológie.
Nový povrch je o niečo drsnejší a tvrdší, čo je však vec použitej technológie.
Foto: Matej Kalina

V obrubníkoch pri strede mosta sú vyrezané odvodňovacie oválne otvory. Spodná hrana otvoru je 6,0 až 7,5 cm nad oceľovou mostovkou. Táto geometria určuje presne hrúbku vozovky na moste. Preto je dôležité povedať, že nové hrúbky boli definované jestvujúcou geometriou a to sa odrazilo v projekte. Množstvo a hmotnosť asfaltu pred opravou a po oprave sú teda rovnaké.“

A ako je to s jej kvalitou?: „Vozovka je z dvoch vrstiev liateho asfaltu. …Liaty asfalt je zmes, ktorá obsahuje okolo 60% veľmi jemných častíc – múčky a kameniva. Zvyšok tvorí asfalt a prísady na spracovanie. Zmes sa pokladá pri teplote cca 220°C a rozotiera sa pomocou jednoduchej rozotieracej lišty alebo ručne pomocou drevených hladítok. Povrch zmesi sa posype kamenivom do 8 mm obaleným asfaltom a malým ručným valčekom o hmotnosti 30-50 kg sa zatlačí do ešte horúcej vrstvy asfaltu. Celá vrstva sa už nevalcuje.“

Pri jazde po takto upravenom povrchu má preto vodič pocit vyššej hlučnosti, povrch je zároveň drsnejší. Liaty asfalt je však takmer dokonale vode nepriepustný a tak nemôže v zimnom období vznikať vo vozovke ľad od presiaknutej vody a tým vozovku narúšať. Vzhľadom na túto skladbu a technológiu je povrch vozovky iný ako bežné cesty z asfaltobetónu a plne vyhovuje požiadavkám na úroveň miestnych komunikácií.

Vianočné tipy na darček

    Odporúčame